Pollenkräk

Det där fenomenet att pollen ska orsaka allergiska besvär borde förbjudas. Näsan är täppt, huvudet tungt, bihålorna är fullproppade och kroppstemperaturen stiger. Typiskt obekvämt läge, med andra ord. Jag som normalt sett inte reagerar mycket alls har fått desto större problem i år, men så skriver ju tidningarna om pollenchock och rekordnivåer så det är kanske inte så konstigt.

Till följd av ovanstående la jag mig i soffan för att kolla på film när jag kom hem från skolan idag, för att kunna vila med huvudet på kuddar. Och sen somnade jag. I flera timmar. Skönt för spänningen i musklerna kring huvudet och nacken, men man får ju inte mycket gjort.

Nu ska jag hinka i mig en kanna vatten, i hopp om att mer vätska i kroppen ska tunna ur bihålefyllnaden. Sen ska jag åter igen placera mig på något uppstöttat och behagligt sätt för att avlasta dom stackars slutkörda musklerna. Kanske även stoppa vetekudden i micron för att få lite extra värme (ja, efter att jag tagit ut den från micron då förstås). För imorgon ska jag vara piggare. Då har vi inläsningsdag på schemat = jag ska sitta och renskriva föreläsningsmaterial så det blir enkelt att plugga inför kommande tentor. Och så ska jag träna cykling med hon som jag gjort det med vid ett tidigare tillfälle, samt göra ett ärende nere i stan. Dvs det finns inte utrymme för att vara tung i huvudet då.

Kommentera här:

