Jag drömmer om en tyst bostad

Att kunna höra sina egna tankar, själv välja vilken musik som ska spelas, kunna sova gott om nätterna. Tänk så härligt det vore. Men riktigt så funkar det inte när man bor i studentlägenhet. Ibland undrar jag om någon driver svartklubb här, så mycket som det dunkar av musik till och från.

Men det är inte så mycket att göra åt. Gilla läget, svära tyst över hur vissa beter sig, säga till dom jag kan och ta en dag i taget. Jag har trots allt inget val förrän skolan är klar, och katterna är supernöjda eftersom dom har en egen uteplats.

Trots det kan jag inte låta bli att tänka på hur skönt det vore att bo en bit från närmsta granne. Då kanske inlämningsuppgifterna skulle bli av ännu bättre kvalitet, för att ingen annan skulle ljudförorena omgivningen. Jag ska bli en eremit när jag blir stor.

xIDA_3957

One thought on “Jag drömmer om en tyst bostad

  1. Hej, Skriver betr ditt inlägg från feb 2014. Du skrev att du behandlade med bioptron. Undrar om du fick ngt positivt resultat? Skulle du vilja ge mig lite info om din erfarenhet av ljusbehandlingen?

Kommentera här:

