7 mil senare

Eller ja, nästan 8 mil om man räknar med cykelturen ner till startområdet.
Stadsgirot är avklarat, medaljen har jag kammat hem och även Icaklassikerns Vätternrunda blev komplett efter den här dagen.

Vänsterknät började krångla efter sisådär 2 mil. Främre lårmuskeln på det benet har varit lite sisådär den sista tiden, och så även idag innan jag skulle ge mig iväg. Men det funkade bra några mil, sen la den av lite och knät började värka. Men jag trampade på desto mer med höger och till slut kom vänsterbenet igång igen, om än inte vid sin fulla funktion. Himla smidigt med cykelskor som klickas fast i pedalen, då kan högerbenet dra hela varvet vid behov.

Uppförsbackar har fått stå ut med många fula tankar idag. Men jag har faktiskt inte gått en enda meter, trots att det stundtals kändes mer som att jag var ute och besteg berg än cyklade ett stadslopp. Jag tog mig som sagt upp för allihop sittande på cykeln, bara det känns som en triumf.

3 h 19 min och 6 sekunder tog det runt, enligt arrangörens resultatsida (man hade chip på cykeln, som lästes av vid start och mål). Inte illa för en halvtrasig person med andningsproblematik (folk har tittat till på mig både en och två gånger i uppförsbackar) på en racehybrid med relativt breda däck. Inte illa alls. Mitt mål var att slutföra inom 3 h 30 min, och det gick ju finfint. Jag är helt klart nöjd!

gbggiro

icakl

Kommentera här:

