Sista ruschen

32 kilometer på cykel och där emellan ett tufft gympass på en timme. Det är sista kraftansträngningarna som genomförs nu. Imorgon blir det dryga 2 mil till på cykel och sedan full vila fram till loppet på lördag. Vill ge musklerna bästa möjlighet att återhämta sig fullt ut, och samtidigt fylla på glykogenförråden så det ska finnas så mycket energi som möjligt att utvinna när det är dags.

På vägen hem från skolan idag köpte jag hem nybakad jubileumskaka (vilket är ett smörgåsbröd, inte en söt kaka att ha till kaffet). La den på köksbänken och tänkte att det skulle bli gott att äta senare under dagen. Istället blev det några klipannkakor från gårdagen till lunch, innan jag begav mig iväg till gymmet. Kom sedan hem, blöt och utpumpad efter både gympass och cykeltur. Ställde mig i duschen och tänkte på hur oerhört gott det skulle bli med det där brödet. Tog på mig mjukiskläder, gick ut i köket… och insåg att mitt smörpaket var tomt. Vem till äta ett bröd med bara nån skiva hårdost på? Inte jag i alla fall. Så det var bara att snöra på sig skorna, ta på sig jackan, rolla av mjukisbyxorna lite snabbt för att inte se ut som en katt själv och gå ut i regnet igen.

Men det var värt det. Färskt bröd med smör och skinka på, och ett glas juice intill för ytterligare kolhydrater. Snacka om inför-loppet-lyx.

wpid-wp-1437943881680.jpeg

Kommentera här:

