Skärp mig

Litteraturseminarium står på agendan imorgon. Fyra artiklar ska vara djupt granskade och kunna återberättas för kurskamraterna. Jag har hittills fixat två av dom. Klockan är 18:44 och jag har fixat två av fyra artiklar. Det är inte okej. Det är dålig planering. Det är dålig självbehärskning från andra saker som lockar (som att möblera om eller städa garderobsdörrarna). Det är dålig självdisciplin.

Imorgon klockan 8:30 ska det vara färdigt. Och jag ska sova 7-8 timmar inatt. Med andra ord har jag i runda slängar 3-4 timmar på mig, vilket borde räcka utan problem. Det vill säga om jag sätter igång nu. Om jag låter bli att uppdatera bloggen istället för att granska artiklar. Knäpp på näsan och ett rungande FY är vad jag ska ha. Skärp mig!

icanandiwill

Kommentera här:

