Var ska bordet stå?

Dagens i-landsproblem. Var ska jag placera mitt köksbord?

Datorleveransen lyser med sin frånvaro (men den är inte bortglömd, det har jag ringt och kollat), och jag roar mig som bäst med att försöka förbereda inför hemkomstdagen. Planen är att den ska stå på köksbordet, eftersom det ändå så gott som aldrig används för att äta vid. Och skulle jag få för mig att jag vill äta där så är det enkelt att flytta skärmen åt sidan och lägga undan det trådlösa tangentbordet och musen. Åter till problemet: jag vet inte vilken plats som är bäst.

Kriterier:

  1. Jag ska kunna se ut när jag sitter framför datorn
  2. Det ska finnas plats för min pilatesboll (här blir det ingen högryggad kontorsstol inte)
  3. Det ska vara på behörigt avstånd från eventuellt stänk från spisen
  4. Möbleringen ska se någorlunda bra ut

Saker som försvårar:

  • Jag bor i en liten etta
  • TV-skärmen måste stå någonstans där man kan se den ifrån soffan
  • Katterna måste kunna ta sig upp i fönstersängen
  • Katterna behöver sina klösträd

Det ultimata hade varit om TVn kunde sättas på väggen. Men det innebär att jag måste borra i väggen, som dessutom är gjord av betong, och det är jag inte speciellt sugen på. Och så som möblerna står nu ser det väldigt fult ut och är inget bra utnyttjande av utrymmet, så ommöblering är ett måste.

Ett gigantiskt i-landsproblem, helt klart. Så nu ska jag roa mig med att flytta runt på mina ägodelar en stund till, i hopp om att finna en bra lösning.

Kommentera här:

