Nedrans bihålor

Förkylningar går raka vägen in i mina bihålor varje gång. Så nu sitter jag här med hopplöst ont i huvudet av det ökade trycket och missbrukar receptbelagt nässpray. Ska strax ställa mig i en ångande varm dusch och se om det kan lossa på det hela, åtminstone tillfälligt.

Har bara legat i soffan hela dagen, eftersom jag blir så vansinnigt trött av bihåleinflammation. Och så den nämnda huvudvärken förstås. Och febern som kommer och går. Sjukstuga med minst en katt över benen hela dagen.

Fick hem nummerlappen till VårRuset idag. Det är bara en och en halv vecka innan det ska genomföras, och hittills i år har jag sprungit strax över en kilometer. Men jag har promenerat en del och cyklat desto mer, så det ska nog inte vara några problem ändå. Värre är det med cykelloppet nästa helg. Hade hoppats att jag skulle kunna köra minst två långpass till innan det var dags för lopp, men så ser det inte ut att bli. Nåväl, jag ska ta mig runt ändå, för 7 mil har jag gjort förut.

Men nu är det full fokus på vila och tillfrisknande. Så den där duschen ska få utöva sina magiska krafter på bihålorna.

xIDA_0069

En tjusig Lillebror, från en av de tidigare fotosessionerna i år

Kommentera här:

