Sjukstuga

Från ingenstans har jag blivit helt dyngförkyld. Igår kändes det att det var något på gång, så jag gick och la mig tidigare än jag brukar i hopp om att kunna sova bort det. Men det var förgäves. Vaknade klockan fem av att halsen gjorde ont, sen blev det knappt någon mer sömn innan det var dags att stiga upp. Frukost gick inte att äta, gjorde istället mitt bästa för att lyckas svälja ner varm mjölk med honung i. For ut till bussen tidigare än vanligt för att hinna förbi apoteket innan skolan, och sedan dess har jag missbrukat Zyx.

Men jag tog mig i alla fall igenom dagens föreläsningar utan problem. Förmodligen mycket tack vare att den föreläsare vi hade större delen av dagen har en timer som ringer var 30de minut, vilket innebär att vi då ska ställa oss upp medan hon fortsätter att prata. Sen får man stå kvar så länge man önskar, innan man åter igen sätter sig ner. Fantastiskt bra sätt att hålla studenter alerta och främja inlärningen!

Nu däremot är jag golvad, för all energi är slut trots att jag fått i mig både lunch och medhavda mackor under dagen. Så jag ska kapitulera, lägga mig i soffan och vara tacksam över att jag åtminstone inte har feber *tar i trä*.

ucboll

One thought on “Sjukstuga

Kommentera här:

