Ullared, båtfrukost och museum

Det har hänt mycket de senaste två dagarna. Så mycket att jag uppenbarligen glömt bort att jag har en blogg. Sen om det är ett bra eller dåligt tecken, det vet jag inte riktigt.

I vilket fall. Gårdagen spenderades i Ullared, där några vänner till Danne befann sig. Vi skulle inte handla något speciellt, var tanken. Trots det landade kassakvittot på 1800 kr. Hoppsan? Men för det priset fick vi bl.a. två jackor, en tröja, en mysig pläd, cykelpump, kanelbullar, två par cykel-/träningshandskar, en ny skolryggsäck som funkar bättre att cykla med, kattgodis, anteckningsblock, jordgubbar, vindruvor, postits, människogodis, rengöringsdukar, kökssvampar… Ja, listan tar aldrig slut. Så nog blev det ett och annat fynd!
Träningshandskarna kan jag varmt rekommendera för övrigt, eftersom jag har ett par sedan innan. Dom finns i svart, gult och orange och ligger vid sportkläderna på damavdelningen. 70 spänn per par, vilket är rena kapet när dom både stoppar vinden, värmer, har smartphonevänliga fingertoppar och frottétyg över tummen för snoriga dagar samt att dom (med tanke på föregående punkt) även är lika bra efter många omgångar i tvättmaskinen. Stor hiss!

Idag blev det ingen direkt shopping, däremot upplevelser. Morgonen började nämligen med frukostbuffé ombord på båten Barken Viking, som ligger förtöjd vid Lilla Bommen i Göteborg. Danne fick det av mig i födelsedagspresent, men det är först nu vi haft tid och möjlighet att ta oss dit. Det var himla gott och trevligt, och när frukosten var intagen begav vi oss upp på däck för att inspektera där. Och uppenbarligen fick Danne mersmak, för när Maritiman (ett museum bestående av ett gäng båtar som sitter ihop med landgångar/broar) öppnade för dagen var vi där för att inspektera.

Ett antal båtinspektioner, flertalet foton (eftersom vi självklart hade var sin kamera i handen större delen av tiden) och många steg senare blev det lunch på Jensens innan det var dags att åka hem till mig. För Danne blev det dock bara en mellanlandning, eftersom han ganska snart därefter behövde bege sig hemåt till sitt Västerås igen.

Så nu sitter jag här i soffan, skriver detta inlägg på den blogg jag åter igen kom på att jag hade, klappar Boll och njuter av värmen från en värmedyna efter en så gott som heldag ute i hamnen.

xIDA_1797

Fler bilder ska ni givetvis få se, men eftersom jag fotar i RAW-format för tillfället kräver samtliga bilder redigering i efterhand för att kunna visas upp. Det ska jag sätta mig med nu.

Kommentera här:

