Katterna håller andan

20 april är det, och det är fint väder nog att tro att det är sommar. Härligt!

Satt nyss på uteplatsen med djuren, som verkligen njuter av det fina vädret, när två personer kom förbi. Det var en vuxen och ett barn, där barnet frågade varför det sitter nät utanför vissa uteplatser (kan här tillägga att en av mina grannar nu byggt en likadan rastgård som jag har till sitt/sina djur). Den vuxna svarade att det är så att innekatterna ska få komma ut, varpå barnet svarade ”jaha! ja annars får dom ju inte luft!”.

Jag såg framför mig hur innekatter går med astronautbubbla på huvudet, kvävde ett skratt och sa till Kakan att hon har tur som får gå ut och få luft istället för att hålla andan. Men barnet hade rätt, det är trevligt även för innedjur att få frisk luft. Och jag slipper oroa mig för att katterna ska gå vilse, råka på otrevliga typer (fyrbenta som tvåbenta), få i sig något olämpligt eller andra saker som kan drabba en frigående katt

xIDA_9332

2 thoughts on “Katterna håller andan

Kommentera här:

