Lever och mår bra

Men är oerhört trött.

Igår kom jag hem vid midnatt. Då hade jag suttit på en buss sedan sisådär 16:30, vilket inte är något jag kommer göra om frivilligt p.g.a. en ålandsbåt igen. Men om vi backar några steg, så kan jag börja därifrån.

Jag, Danne, mormor och morfar har alltså varit iväg på en 22-timmarskryssning till (och från) Åland. Det var en gratisresa som mormor och morfar vunnit, som jag och Danne bjöds med på. Man kan inte påstå att jag är den som i första laget skulle välja att åka båt, men nu var det bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Och det gick helt okej.

Efter en natt av dålig sömn (eftersom någon lastade eller liknande vilket orsakade höga klonk-ljud med ojämna mellanrum) gick vi i land för att se om vi kunde få till några bra bilder på finsk mark. Men det kunde vi knappt, för det var disigt och trist ute. Jag ska dock erkänna att jag inte kollat igenom bilderna än, så det kanske kan finnas något guldkorn där ändå, men jag tvivlar på den saken. P.g.a. det trista vädret avbröt vi vår fotoexpedition och gick in för att ta del av frukostbuffén istället, den var åtminstone bättre än vädret (med ett plus för pannkakorna).

När vi åter igen närmade oss Stockholm sprack himlen upp och vips fanns det sol och bättre fotomöjligheter från båten, så där ska det nog gå att hitta en och annan fin bild framöver. Det blir dock inte nu direkt, för jag ska så gladeligen packa ner mig i ett paket under filtarna i soffan. Det här inlägget följer säkert ingen röd tråd, kanske några stavfel och förmodligen även meningar som är svåra att förstå sig på. Men så blir det när man sovit både dåligt och för lite i två dagar och sedan suttit en heldag i skolan och lyssnat på föreläsningar. Nu blir det som sagt en stunds vila/sömn i soffan med husdjuren, så kanske jag orkar börja gå igenom bilderna sen. Annars blir det imorgon, eller på onsdag, eller någon annan dag när tid och ork finns, men inte nu. På återseende.

Kommentera här:

