Denna stackars eftersatta plats på nätet

Skärpning på bloggfronten. Visst har jag skrivit dagliga inlägg så det inte stått helt tomt här, men känslan? Var är känslan? Korta uppdateringar i efterhand, som man nästan lika gärna kunde varit utan, vad är meningen med det? Som sagt, skärpning på bloggfronten, Ida!

Nåväl, efter en mindre uppläxning av mig själv kan jag nu gå vidare med något helt annat. Idag ska jag nämligen ta tåget till Västerås! Vi har två fria inläsningsdagar i skolan nu, och plugga självständigt kan man göra från vilket hörn av världen man vill. Jag väljer bort centralpunkten Göteborg, till förmån för hörnet Västerås (alltid retar det nån). När sedan den riktiga helgen kommer ska vi bege oss till en färja, för att med mormor och morfar ge oss ut över de sju haven (nåväl, Östersjön…) för att nå de tusen sjöarnas land. Nu ska vi visserligen inte till fastlandet Finland, men väl till Åland som ju ändå hör dit. Jag är inte jättetaggad direkt, eftersom jag ogillar att åka båt, men det är bara att gilla läget och försöka se det hela positivt. Vem vet, jag kanske drar hem storvinsten i en spelmaskin? Man måste våga för att vinna, heter det ju.

Just nu däremot ska det sista packas ner i väskan inför tågfärden snett norrut. Och så ska jag lösa någon form av färdkost, för det vore ju himla otrevligt att bli sittande i så mycket som fyra timmar utan mat (obs, ironi).

wpid-wp-1438768537238.jpeg

Kommentera här:

