Inget nytt i kameraväskan – men väl ny väska

Idag hämtade jag ut ett paket, innehållande dessa:

DSC_3525

Två kameraväskor, av precis samma variant. Och varför fick jag sånna? Jo, för att Danne beställt dom. En i vardagspresent till mig, och en till sig själv (eftersom han numera är fodervärd till min gamla kamera).
Lowepro DSLR Video Fastpack 150 AW heter dom. Dom är alltså anpassade efter folk som filmar med systemkamera, vilket ju inte vi gör. Men det funkar såklart fint ändå. Framförallt är det en himla smidig storlek när man inte vill ha med sig jättemycket utrustning och vill susa fram på en cykel eller till fots. Dessutom har den kanaler och mesh mot ryggen, samt ett band att spänna runt magen. Det var också därför han köpte just den här modellen, för att vi ska kunna få med oss var sin kamera och lite kringutrustning på ett lämpligt sätt när vi är ute på äventyr där bilen inte kan följa med.
Jag har precis fyllt min väska, eftersom jag ska till Västerås imorgon. Det blir med andra ord premiäranvändning ganska omgående.

 

Kommentera här:

