Högsta möjliga betyg

Tänker minsann påstå att jag är himla nöjd med mig själv. Först VG i kostkursen, nu VG i en fristående kurs om fysisk aktivitet och hälsa.

Skärmavbild 2016-04-12 kl. 20.34.37

Jag har fått veta att jag kammat hem ett VG även på hemtentan i styrketräningskursen, så jag hoppas att det ska bli ett VG i slutresultat för den också. I så fall är det ett bra bevis på att jag är helt galet bra. För att plugga i en studietakt på 250% (motsvarande 100 timmar per vecka) på högskolenivå och få bästa möjliga betyg i samtliga kurser, det kan man bara om man är riktigt jäkla duktig.

Men jag måste medge, det är oerhört skönt att vara nere på ”bara” 100% igen. Och jag kommer inte göra om det där, vilket jag inte heller kan rekommendera någon annan att göra. Nån extrakurs kan funka, men inte tre på 50% vardera samtidigt som ett program på 100%, nån måtta får det vara. Bara för att man kan betyder det inte att det är en bra idé.

Slutsats: jag är väldigt nöjd med min insats och resultatet det gav, men jag har lärt mig att det inte var så himla vettigt. Det var inte riktigt vatten över huvudet, men åtminstone upp till hakan och så utmanande ska inte vardagen vara.

2 thoughts on “Högsta möjliga betyg

Kommentera här:

