Det morgonpigga tåget

Klockan 06:25 begav jag mig med tåget mot Göteborg igen. Full fart iväg från ledighet och Danne, för att istället nå skola, träning och djur. Det finns alltså bra saker på båda mina delar av landet. Synd bara att avståndet ska vara så stort.

En kort summering av påsken:
Vi har varit runt och fotat både här och där, ätit påskmiddag hos Dannes farmor, letat kinderäggskaniner, spelat traktorspel, handlat med kundvagn (en mycket ovanlig syn i mitt liv, eftersom jag inte har bil), kollat på sändningar från Göteborg Horse Show och mer därtill.

Men nu är det som sagt tillbaka till vardagen som gäller. Åtminstone för någon dag. Idag ska det opponeras på en kurskamrats arbete och imorgon är det obligatorisk heldag med redovisningar av inlämningsarbetet som gjorts under praktikens gång. Sen är det eget arbete torsdag och fredag. En rätt lugn och fin vecka, med andra ord.

Kommentera här:

