Beröm, beröm

När jag stod och skulle värma min matlåda så stod en av receptionsdamerna intill mig. Hon vände sig mot mig och sa ”jag måste säga att du är så himla fin med patienterna, det märks verkligen att dom tycker om dig”. Sedan fortsatte hon att berätta om att hon sett när jag tränat med mina patienter och känt att hon behövde säga det till mig vid ett lämpligt tillfälle.

Det är en sak att höra beröm från min handledare, som ju ska uppmuntra och säga vad hon tycker att jag gör bra, och att höra det från någon utomstående som egentligen inte behöver säga något alls. Då vet man att det är helt genuint och ärligt.

Även patienterna kommer med beröm. En dam som jag tränat mycket gång med hade precis satt sig på en stol för en vilopaus när hon tittade upp på mig och sa ”du kommer bli en superbra sjukgymnast”.

Det är himla roligt att veta att man är uppskattad och sköter sig bra vid kontakten med patienterna. Det är ju trots allt med dom jag kommer spendera större delen av mina framtida arbetsdagar.

wpid-screenshot_2014-08-06-13-39-222.jpg.jpeg

Tänk att det redan gått över 1,5 år sedan programstarten. Nu är det inte långt kvar tills fyra terminer är genomförda.

Kommentera här:

