Horses of the world – Coloring book

Mitt hem innehåller på gränsen till för många målarböcker just nu. En till är på ingång, sen är det definitivt köpstopp tills jag målat klart minst en av dom. Men det är något visst med att sitta och rita för sig själv, på ett papper där alla konturer och mönster redan är klara och det enda jag behöver tänka på är vilken färg som ska ritas var. Avstressande och kreativt, på samma gång. Utan minsta lilla prestationskrav, eftersom mina verk inte är till för att visas upp eller granskas av någon.

Men som ett undantag på det där sista ska jag här posta en bild ur mitt senaste förvärv. Det är nämligen något så ovanligt som en målarbok med hästar, med vuxna motiv. Inga runda ponnier med fjärilsvingar som har kapplöpning över regnbågarna (som i målarboken Fairy Ponies, den jag visade en bild ur senast). Här är det fullt realistiska skapelser, med välritade hästar i olika miljöer. Namnet på den är Horses of the world, coloring book, och den är ritad av John Green.

Jag kan helt klart rekommendera den till andra hästintresserade som vill måla fina och realistiska hästbilder som avkoppling. Kan även passa på att tipsa om att samma illustratör har gjort fler målarböcker med just hästtema, om man är sugen på att köpa en annan eller flera olika.

horses-of-the-world-coloring-book

Kommentera här:

