Det kom ett VG

För lite drygt två veckor sedan satt jag med en inlämningsuppgift i en av mina fristående kurser, och svor över att jag inte fick plats med mitt svar i de antal ord som var tillåtna. Jag klippte ner, skrev om, var frustrerad över hur jag skulle lyckas svara på allt som efterfrågades. Till slut fick jag nog, kapade ner tills det matchade det givna intervallet för antal ord, kände att det faktiskt fick duga så och skickade in innan jag skulle hinna ångra mig. Idag kom betyget. VG. Väl godkänd. Kursens högsta möjliga betyg. På en uppgift som jag inte ens var speciellt nöjd över.

Kommentaren från läraren var ”Det märks verkligen att du är intresserad och engagerad i ämnet!”. Eftersom kursen heter Fysisk aktivitet och hälsa så är det väl tur att det är så det upplevs, med tanke på mitt framtida yrke.

Det enda som kvarstår i just den kursen är en webtenta, som äger rum nästa vecka. Jag är aningen nervös för den, eftersom jag inte alls vet vad jag kan vänta mig. Men med tanke på hur inlämningsuppgiften gick så kanske jag ska ta det lugnt och vrida ner kraven på mig själv, det verkar ju gå vägen även fast jag själv inte upplever allt som perfekt eller bra nog.

believe-in-yourself-and-dont-give-up-quote

Kommentera här:

