I feberdimman

Jag har nån envis lightvariant av en jobbig förkylning. De senaste två-tre veckorna har diverse symptom kommit och gått, men aldrig riktigt gett sig. Kli i halsen, ledvärk, temperaturökningar, snor, muskelvärk, svullnad i halsen, trötthet, tryck i bihålorna, huvudvärk. Listan tar aldrig slut, känns det som. Som tur är har det inte varit illa nog för att jag ska behöva spendera en hel dag i sängen (eftersom mina symptom ändå är relativt milda), men idag var det nära.

Var ute på en promenad i hopp om att frisk luft och rörelse skulle ge lite energi. 3 kilometer traskade jag innan jag kom in genom dörren här hemma igen. Men någon ny energi hade jag inte fått, snarare tvärt om. Istället slocknade jag i över en timme i soffan, och har resten av kvällen levt i en feberdimma.

Så istället för att tidsinställa lite inlägg för den kommande veckan har jag halvsovit framför dålig TV och haft djupa diskussioner med Fisken och Kakan gällande varför dom inte kan fixa våfflor till mig efter att jag serverat dom mat i nästan varje dag i hela deras liv. Vi kom dock inte fram till någon vettig lösning, för dom vägrade möta mina uttalanden.

xIDA_4813

2 thoughts on “I feberdimman

  1. Jag brukar fråga min katt varför han inte kan städa lite, han som är hemma hela dagarna och i synnerhet eftersom det är hans kattsand som är överallt.
    Men jag får ingen respons alls.
    Tsk tsk.

Kommentera här:

