Mittbedömning

Så har tre av fem praktikveckor flugit förbi, och idag var det dags för mittbedömning. Det är då man sitter ner och pratar om hur studenten ligger till i uppfyllandet av betygskriterierna, och om det är något som behöver fixas/läggas mer tid på.

Omdömet jag fick var att det inte finns något att ge kritik för. Godkänd rakt igenom, med extra lovord vid sidan av. Det känns himla bra! Så om inget oväntat inträffar på den fronten blir min praktik godkänd även när kommande två veckor har passerat. Det känns himla bra att höra att hon är nöjd med min prestation och tycker att jag fungerar bra i samtliga situationer. Och så klart även att patienterna gillar mig, det säger dom väldigt ofta.

Men nu är det fredag! Strax över två dygn av fritid ligger framför mig, och den ska inte ägnas något mer åt att fundera över praktikplatsen. Istället ska jag njuta av ledigheten hela kvällen, för imorgon ska jag sätta mig med en inlämningsuppgift i en av mina fristående kurser i hopp om att få den färdig (eller åtminstone så gott som). Men den handlar i alla fall om ridning och träning, så det ska ändå bli ganska roligt. Så känns det i alla fall idag, påminn mig om det imorgon när jag sitter och svär över att inte få ihop det.

Nu ska jag se om det finns något roligt att se på lämplig playkanal på datorn, fixa något att äta och bara ha en avslappnad och stressfri kväll med mina djur. Deras gosbehov verkar vara stort, så det är dags att tillfredsställa det nu.

xIDA_5128

One thought on “Mittbedömning

Kommentera här:

