Var tog söndagen vägen?

Vips så är det kväll, och jag förstår inte var den här dagen försvann.

Nog för att jag ägnat mig åt skolarbete, cyklat en sväng och shoppat ett par nya jeans och ett halsband, men var tog resten av tiden vägen? Försvann den när jag kollade recept att använda min mozzarellaost i? Eller när jag bläddrade igenom facebook? Oavsett vilket gick tiden åt. Och mozzarellaosten ligger kvar i kylskåpet utan planer för kvällen.

Men än är det några timmar kvar! Dom ska jag ta tillvara på. Nu blir det träningspass på vardagsrumsgolvet samtidigt som någon lämplig maträtt tillagas i ugnen. Sen ser jag fram emot att ha en lugn stund med en målarbok och en hög med pennor som extra belöning för en god insats.

Imorgon bär det av till praktikplatsen igen, och då förhoppningsvis på cykel. Det är dags att börja trimma konditionen inför det där loppet i maj. Kondition och ben. Jag tror att jag måste lägga upp en plan så jag har något att klamra mig fast i de dagar motivationen sviktar.

744d56f2f31ef47deba1f22cf45d9376

Kommentera här:

