Mango- och ananaskvarg

Lindahls har kommit med en ny smak i stor förpackning, nämligen mango- och ananas. Det lät fantastiskt, så när jag fick höra talas om det letade jag upp den och köpte med en burk hem för att testa.

Locket togs av och där under var kvargen arrangerad i ett tjusigt mönster som jag snabbt hade sönder med en sked (ja alltså inte i syfte att förstöra det, utan för att lägga över en lagom portion i en skål). Den var inte riktigt så fantastisk som jag föreställt mig där jag gått och tänkt på den medan jag försökte hitta en butik som sålde den, men helt klart godkänd för återinköp!

När jag sedan testade att blanda den med färsk passionsfrukt och jordgubbar blev det ännu bättre. Som en exotisk kvargdröm och det perfekta mellanmålet. Helt klart en värdig avbytare till de tidigare smakerna.
Kan även tänka mig att den skulle göra sig oerhört bra ihop med färsk ananas, för att ytterligare förstärka den smaken.

xIDA_4924

Kommentera här:

