Första veckan är avklarad

Så var det redan fredag, och vips är första praktikveckan till ända. Snacka om att det ska bli skönt med sovmorgon i helgen!

Många patientmöten har det blivit, och jag har sett både det ena och det andra som jag tidigare bara hört om på föreläsningar. Det är guld värt att få se hur det är i verkligheten, prata med de som är drabbade och se vad jag kan göra för att förbättra situationen.

Men nog om det, man ska inte ta med sig jobbet hem. Istället ska jag sätta mig med en inlämningsuppgift i en av mina fristående kurser. Det är ett av de sista momenten och handlar om att man ska besvara tre frågor bestående av var sitt scenario relaterat till folkhälsa, där man alltså ska säga hur man skulle göra i den situationen och förankra det i kurslitteraturen. Det krävs alltså lite mer tankeverksamhet än att bara besvara frågor med ett rakt svar, här får man istället blanda in sin egen personlighet och preferenser för olika metoder och motivera sina val.

Så från praktikplatsen och rakt ner i inlämningsuppgiften istället. Men ju fortare den blir klar ju fortare blir det helt ledig helg, så det är bara att jobba på.

nsl

Kommentera här:

