Tomt på hästar

Kom på att jag inte nämnt varför det tog stopp med hästinlägg här i bloggen. Jag hittade ju en medryttarhäst en mil härifrån som jag red några gånger och skrev om här.

Att dessa inlägg slutade dyka upp berodde helt enkelt på att jag slutade rida hästen ifråga. Hennes ägare bestämde sig för att sätta ut henne på annons, eftersom hon behövde mer träning i vagn för att fungera så bra som möjligt. Jag valde då att ta hem mina grejer ganska omgående, eftersom hästen ifråga även var lite studsig i bakbenen och det kändes inte längre värt att lägga ner jobb på en häst som snart skulle iväg till någon annan (när hon inte var min från början).

Därefter har jag inte letat efter någon ny häst att rida. Det har varit fullt upp i skolan, och de medryttarannonser jag sett i mitt facebookflöde har haft för dyra månadspriser för att funka för en student, alternativt att det varit för krångligt att ta sig dit. Slutsatsen blev helt enkelt att jag låter ridningen ligga på hyllan tills vidare. Tjusningen med den sporten är ju att man aldrig blir för gammal, så det är inga problem att ta upp det igen om ett bra erbjudande dyker upp framöver eller när jag är klar med skolan och fått tag i ett jobb som kan betala en egen häst.

100529bella

Kommentera här:

