Första dagen är genomförd

Med glatt humör och stor förväntan klev jag idag in vid receptionen på platsen där mina fem veckor praktik ska genomföras. Fick ett oerhört trevligt bemötande, blev visad runt i de snygga och fräscha lokalerna och diskuterade upplägg med min handledare. Efter att vi fikat med nybakt bröd (en förmån som kommer erbjudas dagligen, vilken lyx!) dök patienterna upp som på löpande band. Högt tempo, men väldigt roligt!

När jag gick därifrån idag var det med känslan ”här kan jag helt klart tänka mig att jobba”. Och det är inte fy skam efter bara en dag! Normalt sett brukar det ju vara kaos i huvudet och en känsla av ”hur ska det här gå?!”. Det känns lovande, helt klart.

På bara denna dag har jag träffat nästan lika många patienter som under hela föregående praktikperioden (då jag var inom kommunen, där det är betydligt mer pappersarbete och långa besök). Att jag kommer lära mig massor är bara att konstatera.

mondayu

One thought on “Första dagen är genomförd

Kommentera här:

