Kindertårta

Jag vet inte hur man förstärker ordet diabetes. Diabetesare, diabetesast? Om det hade gått att göra så hade den här tårtan helt klart motsvarat det sistnämnda. För det här är så mycket onyttigheter att det får blodsockret att gå genom taket.

Så här såg alltså Dannes tårta ut. En hel massa godis ovanpå (främst av märket kinder, eftersom Danne brukar prata om bl.a. dessa ägg i tid och otid.
Botten består av en kladdkaka, vilket är det han brukar be mig baka (vi har nog aldrig bakat något annat, nu när jag tänker efter). Ovanpå den ligger ett antal pannkakor varvade med grädde och hallon, eftersom vi steker pannkakor minst en gång varje helg vi ses. För att få en tron med lite höjd vek jag kvarvarande pannkakor två gånger så det blev trekanter, och la dom ovanpå varandra. Den tronen kläddes sedan i kladdkakesmet, en annan av Dannes favoriter. Ovanpå det hela ströddes som sagt allt från kinderägg till lysmelk (vilket också är en intern grej, eftersom vår första konversation handlade om vilket lösgodis som är godast och någon av oss nämnde lysmelk).

Jag tror inte att han hade väntat sig det här när jag sa att jag gjort en tårta till honom, men han såg väldigt lycklig ut när han såg den.

kindercake

Kommentera här:

