Imorgon blir det andra bullar

Imorgon är det dags att gå ut på praktikperiod nr 2, denna gång inom neurosjukvården. Fem veckor praktik är det som väntar, innan vi ska bege oss tillbaka till skolan igen. Det känns både spännande och fantastiskt läskigt på samma gång, men förhoppningsvis ska det omvandlas till en känsla av roligt, stimulerande och givande ganska fort.

Jag kommer vara inom öppenvården, och gå med en handledare som vad jag förstått bara har neuropatienter. Det kommer alltså bli en hel massa patienter med varierande sjukdomar och grader av besvär, vilket känns väldigt positivt! Under min förra praktikperiod var jag inom kommunen, där man istället har ganska få patienter (men även där många olika typer av sjukdomar/problem) och en hel del tid på kontoret, så nu ska det bli kul att få mer patienttid och större möjligheter att träna på det vi lärt oss de senaste veckorna i skolan.

På minussidan finns dock att jag mest troligt kommer vara fantastiskt trött om kvällarna framöver. Det har ju en tendens att bli så när man är med om stora förändringar i vardagen och måste lägga mycket hjärnkapacitet på att lära sig hitta på ett nytt ställe, interagera med många nya människor och göra varje moment med eftertanke innan det kommer sig naturligt. Dessutom har jag ju mina extrakurser, som pågår lika länge som praktiken. Så jag kan inte utlova något fantastiskt bloggmaterial här. Men som tur är har jag en del bilder ni inte sett förut, som jag nu ska tidsinställa några inlägg för. Och vem vet, jag kanske känner att jag har hur mycket energi och inspiration som helst för att dela med mig av saker här om kvällarna. Det återstår att se, först och främst ska jag hitta dit och ta mig igenom dag ett – och som jag ser fram emot den!

workhard

One thought on “Imorgon blir det andra bullar

Kommentera här:

