En burk full av himlen

I affären i torsdags upptäckte jag den här lilla godingen i hyllan. Den stod där så oskyldigt intill sin originalkusin och hade inte minsta lilla skylt som vittnade om att det här minsann stod en nyhet. Inte ett ljud har jag hört om att denna kommit till livet och fått sin givna plats i butikshyllan.

Utan att tveka tog jag ner en och la den i min korg. Man kan ju inte bara lämna den där, så den fortsätter att stå där helt anonym och ensam. Dessvärre var jag tvungen att vänta till idag med att smaka, eftersom jag bestämt mig för att ha den som en överraskning till Danne.

Så idag öppnade vi locket, tog upp en bit, stoppade i den i munnen. Därefter bestod orden mest av superlativ. Samt uttrycket ”det här är godare än Nutella!”. Och det, mina vänner, är inte någon dålig bedrift. Det är som en nutellaliknande smet, men mer nötig och inte lika sötsliskig (men helt klart diabetesvarning på den ändå).

Så här har ni den, Nöt-Crème Mjölkchoco (Mjölk Choco? jag vet inte hur det är med grammatiken där..).

xIDA_5293

Kommentera här:

