Dags för examination

Då var det dags igen. Praktisk examination står på schemat och jag har en dålig känsla inför det här. Men, men, man ska inte ta ut händelser i förväg så jag ska fortsätta att läsa i mina papper, visualisera behandlingar och tester, rabbla saker att tänka på och sen gå in där och göra mitt bästa.

Klockan 13:00 är det dags att kliva in i salen. Det är lite drygt 4 timmar innan jag måste bege mig hemifrån för att komma dit i tid. Mirakel har hänt tidigare, och jag har ju en ganska bra stund på mig att försöka få in och repetera det som inte riktigt sitter. Nu menar jag alltså inte att jag är helt kass på det här och inte har en aning om vad jag håller på med, för mycket av det kan jag ju. Men för att känna mig lugn hade jag behövt vara ännu mer säker på det. Förhoppningsvis ska det räcka till för att klara av examinationen, om inte annat blir det ett kompletteringstillfälle och sen får jag möjlighet att öva på allt det här i verkligheten med riktiga patienter och en personlig handledare när det är dags för fem veckor praktik med start på måndag.

Kompendierna ligger på bordet, övningsfrågorna i ett dokument i datorn, mina anteckningar i ett block intill. Nu är det fullt fokus fram tills det är dags att gå, med undantag för en matrast någonstans mot slutet då förstås.

wpid-wp-1422893457894.jpeg

Kommentera här:

