Begraver mig i böcker

Söndag = ledig dag för de flesta. Denna söndag för mig = böcker och vetenskapliga artiklar i högar, för att försöka få ihop material till en inlämningsuppgift. Så går det när man får för sig att plugga långt mycket mer än bara heltid.

Den uppgift jag ägnar mig åt idag handlar om kost vid seriös styrketräning. Alltså inte för en person som tränar på ett gym och lyfter hantlar två dagar i veckan, utan de som tränar dagligen med tävling som mål. Det hela ska sedan jämföras mot en kostregistrering som jag ägnat mig åt i tre dagar, där jag alltså antecknat varenda liten bit jag stoppat i munnen. Nu tränar jag ju inte styrka dagligen, inte heller så tungt och har inte sådana tävlingar som mål, men det blir ändå ett underlag för en diskussion om huruvida min kost hade varit lämplig vid ett sådant träningsupplägg (spoiler: det är den inte, för om den hade varit det skulle jag ökat stadigt i vikt varje vecka).

Intressant, men tungt. Ska försöka att jobba mig igenom denna uppgift systematiskt, steg för steg. Ser fram emot känslan av att kunna bocka av den i att-göra-listan, för då betyder det att just den här kursen nästan är färdig.

xIDA_2015

Kommentera här:

