Det blev inget ståbord

Idag tog jag en promenad bort till Ikea för att kolla på ståbordet jag planera att köpa och kånka hem. Med en upprymd känsla stegade jag upp på ovanvåningen, letade ivrigt efter skrivbordsavdelningen, såg bordet på håll och gick målmedvetet dit. För att sen känna hur humöret sjönk ner i skorna. Det bord som sett så fint ut på bild var riktigt fult i verkligheten. På bilden såg det ut att vara gjort av trä; snyggt vitt, gediget och fint (vilket också priset lät som, på sina 499 kronor). I verkligheten stod där ett halvrangligt stålskelett som kändes vekt. Dessutom hade det onödigt stora skruvhuvuden i silverfärg, som ytterligare bidrog till känslan av att det där inte alls var vad jag ville ha. Det kunde möjligen varit värt 150 kr, men definitivt inga 499.

Så jag fick inget ståbord med mig hem idag. Istället funderar jag över om jag ska höja upp katternas fönstersäng något och utnyttja det för att kunna stå upp och knappa på datorn, samtidigt som jag kan titta ut på omvärlden.

Och tro nu inte att mina arma djur blir av med en sovplats. Dom kommer ha tillgång till sin fönstersäng när jag inte behöver den, och dessutom köpte jag med mig ett fårskinn från Ikea idag (219 kr för de vita, för familymedlemmar) som dom gladligen kan få sova på (men främst är det tänkt för snygga foton, måste jag medge).

Men jag fick i alla fall en promenad på totalt 11,4 km. Alltid något.

20131008-234516.jpg

(den här bilden är inte från idag, men alla inlägg blir roligare med foton)

Kommentera här:

