Hem ljuva hem

Jag säger bara en sak: jösses vad mycket folk det var på Gekås idag.

Nåväl, jag ska säga mer än så. Det vore ett tämligen kort och trist inlägg annars. Det var alltså vansinnigt mycket folk. Att ta sig fram i gångarna var ungefär som att försöka simma inuti en vattenslang.

Jag var dock smart när jag kom in, i en av de första busslasterna som jag förstått det. Då valde jag nämligen att gå i omvänd ordning, d.v.s. att börja med godisområdet och sedan vidare mot kök och elektronik. Det var ett vinnande koncept, för ganska snart hade jag fått ihop det mesta som jag var ute efter utan att trängas det minsta. Sen gick det utför, när butiken fylldes av allt fler besökare och dessa spred sig över hela ytan.

Sisådär en och en halv timme innan bussen skulle avgå fick jag nog, betalade det jag fått ihop och gick ut. Jag hoppade över sport/fritid/tränings-våningen eftersom det var nästan stört omöjligt att ens ta sig fram 20 meter där på slutet. Nåväl, jag tror ändå att jag har allt jag behöver, och i annat fall finns det nog att få tag i på andra ställen till liknande priser (och ärligt talat är det värt att betala lite extra för att slippa trängseln).

Trots att min vagn kändes himla tom så landade den på 1500 kr. Det plockar på fort när man hittar nån pryl för 99 här, nån för 79 där – saker som var för sig inte kostar så mycket men tillsammans blir en liten slant ändå.
Så, vad fick jag då för mina 1500 kr? Jo, det blev bl.a. knivslip, knivställ, durkslag (äntligen hittade jag ett ihopvikbart som inte var rött!), målarböcker, färgpennor, andra pennor, headset, batterier, sovrumslampa, tandborste, kattgodis, chips, Dannepresenter, saker till Dannes tårta, chokladpåskhare, jordgubbar och Ahlgrens bilar. Jag har med all säkerhet missat sisådär hälften av mina inköp i den här listan, så jag tycker helt klart att jag fick mycket för pengarna.

IDA_4501

IDA_4503

Kommentera här:

