Massören för tredje gången gillt

Idag har jag varit hos min nya massör för tredje gången på två veckor. Han har gjort helt galna underverk med min axel och min rygg, som andra kämpat med bra mycket längre.
Plötsligt känns det som att ryggen är helt lös när jag går, och båda armarna går att lägga upp en bra bit på ryggen (det där är jättesvårt att förklara i text, jag får fixa en bild framöver när jag fulländat rörelsen). Känner mig nästan som en ny människa varje gång jag går därifrån. Helt klart välbehövligt för både kropp och själ!

Nu blir det dock ett uppehåll innan det är dags för återbesök, för att se hur väl jag kan underhålla den här känslan på egen hand. Planen är träning, stretching och liniment.

Och förresten…

mondayu

Kommentera här:

