En helt egen söndag

Äntligen en dag för mig själv, som jag kan lägga upp precis hur jag vill.

Planen från början var att ta en lunch med en vän idag, men hon har blivit sjuk (krya på dig!) så den där lunchen blev skjuten på framtiden. Jag är dock inte ledsen för det, för i ärlighetens namn är det ändå jätteskönt att inte ha några tider att passa. Nu låter det som att jag inte ville genomföra den där lunchen från första början, men så är inte fallet. Det hade varit jättetrevligt om den stått kvar på agendan. Man ska dock se positivt på sånt som händer, och då känns det skönt att ha full valfrihet över vad dagen ska erbjuda.

Speciellt spännande blir det dock inte. Några timmar ska spenderas i tvättstugan för att hinna bekämpa den växande högen smutstvätt innan den blir ohanterlig och nån gång därefter ska jag bege mig ner till centrum för att hämta ut en bok på biblioteket. Där fick jag för att jag valde att få min reserverade bok skickad dit istället för till biblioteket 1 km ifrån där jag bor. ”I stan är jag ju nästan varje dag” gick tankarna när jag valde uthämtningsbibliotek, och jo, det hade ju funkat om jag kommit ihåg att hämta den där boken när jag ändå var där nere tidigare i veckan. Istället är nu situationen sån att det här är sista uthämtningsdagen, och jag har inga andra ärenden ner till centrum. Men, man ska se saker positivt! Så när jag ändå är där nere ska jag passa på att köpa mig en ny, svart penna samt ta en promenad hem (och/eller dit). Massor med flugor i samma smäll, det sitter ju aldrig fel.

cxIDA_0214

Sommaren är bra efterlängtad just nu. Vill ha värme, sol och ledighet!

Kommentera här:

