Då var det lördag

De sista dagarna på det en vecka långa mellan-terminerna-lovet är här, och jag har idag skickat in min andra uppgift i de fristående kurser jag läser (som då alltså började i måndags).

Det känns som att dagarna bara sprungit förbi, utan att jag hunnit med någonting. Idag har jag fixat klart en inlämningsuppgift, därefter varit och fikat med Angelica, hennes pojkvän samt hennes ena vän. Sedan promenerade jag hem från stan, vilket tog en dryg timme. Och vips är klockan 18:22.
Varför har jag då inte gjort mer än så? Jo, för att min hjärna inte orkar. För mycket stress som ligger där och gror, vilket bara leder till dåliga saker om jag försöker pressa mig. Istället är det som att flera timmar per dag försvinner ut i intet. Men då får det vara så, tills den där hjärnan förhoppningsvis läkt sig själv nån gång i framtiden.

xIDA_0103

Kommentera här:

