Frön i öronen

Idag har jag varit hos en, för mig, ny massör. Det första han sa när jag placerat mig på massagebänken var ”vad tränar du?”, och sedan konstaterade han att jag har hamstrings värdiga en fotbollsspelare. Alltid bra att det börjar synas lite muskler, tycker jag.

Efter att ha kommit en bra bit in i behandlingen sa han att han skulle sätta ett frö i örat på mig, och jag tänkte att nu måste jag ha hört alldeles galet, men kände inget behov av att fråga om vad han egentligen sagt. Han fortsatte sin behandling och jag tänkte inte mer på det. Förrän jag skulle gå.

”Frö! Jag har inte glömt!” sa han och skyndade iväg. Sen kom han tillbaka med små klisterlappar med svarta små grejer på – frön. Nässelfrön till och med, om jag minns rätt. Dom tejpade han fast i öronen på mig, och nu har jag i uppgift att trycka på dom tre gånger dagligen i fyra dagar. Det ska hjälpa mot mina spänningar i nacken, sa han. Själv är jag ganska skeptisk.

När jag kom ut till busshållplatsen kunde jag inte hålla mig längre, då skrattade jag rakt ut. Där stod jag, med frön fasttejpade i öronen. Frön som jag ska trycka på. Det ska bli himla intressant att se vad han säger om nackmuskulaturen på onsdag, när jag ska tillbaka igen. Undrar om jag får nya frön då?

One thought on “Frön i öronen

Kommentera här:

