Distanskurser

Jag har nån slags hatkärlek till distanskurser. Det är underbart att kunna lägga upp sina dagar och studier helt själv, men det är värdelöst att inte kunna fråga läraren om saker öga mot öga och att behöva titta på inspelade föreläsningar som normalt sett är vansinnigt trista. Och förstås att man inte har några kurskamrater att prata om allt mellan himmel och jord med på rasterna. Asociala studier helt enkelt.

Just nu håller jag på med en inlämningsuppgift angående styrketräning för barn och ungdomar. Så snart den lämnats in och blivit godkänd ska jag kolla med kursansvarige om jag får publicera den här också. Det är ett himla intressant ämne!

Och när den är färdigskriven är det dags att sätta igång med nästa inlämning, i en helt annan kurs. Då är det kostvetenskap som gäller istället. Efter den här terminen kommer min hjärna säkert få brist på lagringsplats. Alternativt kommer jag bli en vandrande uppslagsbok. Jag hoppas på det senare.

wpid-wp-1415891508091.jpeg

3 thoughts on “Distanskurser

    • Får får jag, men jag vill få den godkänd samt kolla med kursansvarige först så jag inte fastnar i deras anti-fusk-program eftersom det då ser ut som att jag stulit hela texten.

Kommentera här:

