Satsnö!

Jag vaknade, tog upp mobilen och kollade av vad som hänt i Sverige sedan igår. Snökaos i Göteborg, stod det om både här och där. Drog upp persiennen i sovrummet och konstaterade att jovisst, det har nog kommit 20-30 cm under natten. ”Jaja, det försvinner väl snart” tänkte jag, tog på mig morgonrocken och klev ut i vardagsrummet. Slängde en blick genom fönstret och kände ett ”men vad faaaan”. För så här såg det ut där:

DSC_2980

Katternas rastgård är kaputt. Inte helt oväntat med en klen konstruktion och så mycket snö, men så himla onödigt. Kunde inte den där snön hittat igenom alla hål i det här nätet (för det är faktiskt större procent hål än vad det är tråd) och landat på marken så som det är tänkt sedan urminnes tider? Istället för att försöka leka hängmatta med nätet och bryta av min stackars stolpe.

DSC_2981

Som tur i oturen är det faktiskt bara en som gått av. Resten har vridit sig lite och behöver eventuellt skruvas om framöver, men det är i alla fall helt. Så nu ska jag pallra mig iväg till nåt lämpligt ställe och köpa en hålplatta för att laga den trasiga plankan, och sen häfta fast den lilla bit av nätet som lossat.

DSC_2983

Katterna var i alla fall glada när jag släppte ut dom, efter att ha kämpat med den där snöhögen en stund och rest upp det hela i jakt på fler skador. Dom fick inte komma ut innan jag visste att det var säkert och helt, så när jag väl öppnade kom Boll skuttande rakt ut i snön. Hon och Kakan ville gärna vara där ute och roa sig, medan Lillebror stannade inne i värmen och tittade på. Han behöver en overall, så han också kan leka i snön utan att frysa.

Kommentera här:

