Halvvägs

Då var terminens tionde och sista tenta skriven. Eller ja, elfte för mig eftersom det blev en omtenta längs vägen också. Det betyder även att jag nu är halvvägs igenom min utbildning. 1,5 år bakom mig och 1,5 år kvar. Äntligen på rätt sida av det strecket, nu är det bara att räkna neråt. Lite som när man nått vintersolståndet, då man vet att det långsamt går mot ljusare tider.

Nu har vi en vecka ledigt innan vårterminen drar igång. Men det har jag redan åtgärdat. Som ni vet har jag sökt fristående kurser utöver mitt program, och dom börjar redan nu på måndag. Jag har dock tjuvstartat lite och kollat in studiehandledningarna, och det verkar bli riktigt roliga och intressanta kurser! Jag ska även börja använda en viss studieteknik mer än tidigare, nämligen den där man förklarar för någon som inte är insatt i ämnet – d.v.s. jag ska skriva om det vi lär oss här på min blogg. På så sätt får jag omsätta mina kunskaper, se till att jag förstår ordentligt och uttrycka det med egna ord, samt har möjlighet att själv gå tillbaka och läsa om det. Och på köpet får ni chansen att lära er mer om träning, kost, rehab, hälsa och vanliga sjukdomar/skador (eftersom det är vad min vår kommer bestå av) om ni vill läsa inläggen. Win-win situation, så att säga.

xIDA_9366

One thought on “Halvvägs

Kommentera här:

