Följetongen: Sjuka katten

Det lilla chokladdjuret har blivit itvingad både kokt kycklingkött och vatten som kycklingen kokats i. Jag står inte högt i kurs nu kan jag lova. Men det satte tydligen fart på systemet, så nu kan det konstateras att herrn inte har någon förstoppning – och det är ju alltid ett bra tecken. Nu är det bara att hålla tummarna att han kommer igång och äter för egen maskin snart, för det är inte roligt att tvinga i honom. Men han blir allt piggare, så det kan vara värt att han ser mig som taskig när jag laddar sprutan med kycklingvatten och hatar mig när han envist stoppar in den i munnen på honom.
Tur i oturen att jag har inläsningsdag inför tenta, så jag kan vara hemma och se hur det går. VASK är ju tyvärr inget vedertaget begrepp. Vård Av Sjuk Katt, det kanske borde införas?.

Damerna beter sig i alla fall som vanligt. Dom äter, dricker, studsar runt, jagar fåglar på uteplatsen (vilket inte går så värst bra, när det är ett galler mellan dom och bytet), gosar och allt annat som hör till.

xIDA_1929

One thought on “Följetongen: Sjuka katten

Kommentera här:

