Lillebror är sjuk

Stackars chokladkissen mår inte bra. Han har kräkts några gånger sen igår (senaste gången idag på morgonen, så jag håller tummarna att den delen är över nu), och vill inte äta. Istället ligger han mest hoprullad i mitt knä, sover och ser ful ut i pälsen, så blir det när man saknar ork och inte tvättar sig ordentligt…

Lyckades få i honom en liten tub med flytande kattgodis igår, den åt han med god aptit. Idag tog jag fram en stor, den åt han gladeligen till hälften och sen skulle han inte ha mer. Väntade någon timme och försökte igen – men icke, han vill absolut inte ha något. Det hela slutade med att jag försökt klämma ur den i munnen på honom, med resultatet att det nu sitter sånt lite överallt i badrummet (jag var i alla fall förutseende nog att hålla till där inne). Det sista fick jag kleta på benen på honom, så det har han suttit och slickat i sig själv nu en stund. Att inte äta kan ge stora problem på katter, så jag var så illa tvungen för att han skulle få i sig någonting. Nu hoppas jag bara att det här sätter igång aptiten så han kommer igång och kan äta vanlig mat också.

Planen för morgondagen är att koka fisk och se om han vill äta det, om inte annat vet jag två damer som gärna rensar ett sånt fat. Ska även leta fram min plastspruta och se till att han får i sig vatten, eftersom jag inte vet hur mycket sånt han fått i sig på egen hand. Håll tummarna för att det ger med sig fort, så han får må bra igen och slipper åka till veterinären.

xIDA_9435Det fick bli en gammal bild här, just nu vill han nog inte ställa upp som modell

Kommentera här:

