Om fyra månader är det dags

Anmälan till Vårruset i Göteborg 2016 är inskickad och betald! I år har jag med mig fem andra tjejer, så totalt utgör vi ett fullt lag och får därmed en picnickasse när vi kommit i mål. Inte illa!

Det ska bli fyra månader av träning (både styrka och kondition) för att sedan förhoppningsvis genomföra hela loppet utan ont i varken knän eller höft. En prestation jag då kan vara nöjd och stolt över, helt enkelt.

5 km kanske låter lite i andras öron, och må så vara. Men det är bara korkat att gå ut på längre sträckor innan man är bekväm på dom kortare. Alla brottas med sina egna problem, jag har mina knän som inte alltid funkar som dom ska och en höftböjare som trilskas vid löpning, alltså är 5 km ett fullt rimligt och vettigt mål här och nu.

Det som räknas är inte hur långt du springer/går, utan ATT du gör det. Där är Vårruset ett himla fint arrangemang, där allas deltagande räknas och belönas med medalj. Livet går inte ut på att springa längst eller fortast tills man dör, utan att ta sig fram på bästa möjliga sätt utifrån sin egen förmåga. Hellre gå långsamt än inte alls!

varruset

One thought on “Om fyra månader är det dags

Kommentera här:

