Latmaskdagen

Sista lediga dagen innan allvaret i skolan drar igång igen. Därför har jag och mina djur mest ägnat oss åt att göra ingenting, som kontrast mot hur det kommer se ut framöver. Ja, för dom är det ju nästan alltid lugnt och trevligt. Dom slipper ju gå i skolan, laga mat och städa. För en annan är det annorlunda. Om 10 dagar är det dags för nästa tenta. Om 12 dagar börjar den/de kurser jag ska läsa på distans. Om 19 dagar börjar termin 4 på det program jag läser.

I mitt nästa liv ska jag helt klart bli en katt hos en snäll och vettig ägare. Tänk så trevligt att få maten serverad utan att behöva lyfta ett finger själv, och däremellan ägna sig åt att sova i underliga liggställningar eller jaga vilda tygmöss.

DSC_2760

DSC_2766

Kommentera här:

