Nu är det slutshoppat

Eftersom jag haft ihjäl katternas tre (!!!) ampelliljor och Boll börjat ge sig på en växt som kan ha irriterande växtsaft, var det bara att vackert pallra sig iväg till Blomsterlandet och köpa ett nytt exemplar. En rejäl ampellilja fick det bli, komplett med ampel och allt. Den hänger just nu i klösträdet, så dom kan komma åt den men inte stubba den fullkomligt. Till skillnad från tidigare ampelliljor består denna dessutom av tre plantor i samma kruka, de jag haft innan har varit en ensam planta och därmed inte lika fylliga. Den här borde alltså bli svårare för katterna att ha ihjäl på egen hand, så jag ska kämpa för att komma ihåg att vattna den…

DSC_2770

Utöver ampelliljan har jag även slagit till på ett tvåpack gummiband för att ha som hjälp när jag tränar på att utföra mina chins/pullups som jag har som mål inför detta år. Jag har fått tips om att dessa hjälper en hel del, eftersom man då tränar den faktiska rörelsen som ska utföras, men slipper ta hela kroppstyngden direkt. Frågan är dock om jag klarar det med enbart dessa band till en början, annars får jag helt enkelt köra på med andra övningar tills musklerna blivit starkare. Jag valde att köpa detta tvåpack på Rusta, där den gröna motsvarar 10-15 kg och den orangea 20-25 kg för att kunna använda båda till en början och sedan använda enbart det orangea, enbart det gröna och till slut ingenting. Alternativet hade varit att köpa ett annat paket med bara ett band, motsvarande 30-35 kg. Jag funderade lite lätt över att köpa det bandet också, eftersom det är användbart till diverse dragövningar också (där man istället byter till tjockare band när man blir starkare), men först ska jag testa med de jag har och se hur det känns. Kanske gör ett test redan under morgondagen?

DSC_2768

Kommentera här:

