Mål 2016

Min vana trogen kommer här min lista över årets mål. Som vanligt kör jag inte på nyårslöften, eftersom man bara ska lova sådant man vet att man kan hålla. Jag kör istället på mål, vilket känns mindre allvarligt och roligare att ha något att sträva emot att uppnå istället för de där klassiska löftena om att träna si och så mycket varje dag eller sluta röka (vilket i och för sig påminner mig om att jag faktiskt har ett ständigt stående nyårslöfte: att aldrig börja röka).

I år har jag sagt till mig själv att skriva konkreta mål som är enkla att veta när de kan bockas av. Det ska inte finnas utrymme för tveksamheter till om jag uppnått mina mål eller inte.

  • Springa ett 5 km-lopp. Det har jag gjort förut, men det här är nog första gången det kommer upp på mållistan. Anledningen till det är att jag denna gång vill förbereda mig bättre än tidigare år då det blivit lite mer hipp-som-happ i stunden. Lämpliga tillfällen är exempelvis Vårruset eller Blodomloppet.
  • Göra två chins/pullups i följd. I dagsläget kan jag inte göra en enda, så det krävs en del träning för att komma dit både gällande styrka och teknik. Två kanske låter lite, men i mina öron låter det rimligt. Hellre överraskas av att klara det fort, än att inte klara det alls.
  • Besöka London. År 2016 ska bli året då jag äntligen kommer iväg. Det har jag bestämt.
  • Rensa mitt förråd på saker motsvarande minst två flyttlådor. Det finns för mycket där som inte används. Kasta, sälj och skänk är mina ledord.
  • Renskriva alla skolföreläsningar. Det är guld värt att ha föreläsarnas texter + mina egna anteckningar i ett samlat och snyggt dokument, det gör det hela mycket enklare när man behöver leta reda på informationen även efter avslutad kurs. Har ägnat mig åt det här nästan hela den senaste terminen och delar av föregående, så jag ska samla ihop det jag inte renskrivit tidigare och sätta ihop det till användbara dokument. Och givetvis fortsätta att renskriva det som kommer framöver.
Kommentera här:

