God Jul, Ida!

Varje år får jag minst en julklapp av mig själv, för det förtjänar jag (det gör för övrigt alla – så ut och köp egenjulklapp med gott samvete!). I år fick jag en betydligt större julklapp av mig själv än normalt. Nämligen ett helt objektiv. Nypriset låg en bit över vad mina tidigare objektiv kostat, men jag köpte det begagnat och behövde därmed inte lägga ut en så stor summa. Det är i finfint skick och kommer nog kunna bjuda på en hel del tjusiga bilder framöver. Objektivet är ett AF DX Fisheye Nikkor 10.5mm f/2.8G ED, och ser ut såhär:

xIDA_3663

Jag själv har dock inte hunnit testa det så mycket än, eftersom vi varit iväg på annat idag (med kameran och ett mer lämpat objektiv för den utflykten, bilder kommer senare) och sen blev det mörkt. Men jag ska nog kunna få till en del bilder att bjuda på framöver! Tills dess bjuder jag på en av de bilder Danne tog när han testade det tidigare idag:

xIDA_3263

Kommentera här:

