Om jag vann på lotto

Om jag vann orimligt många miljoner skulle jag betala ett företag för att skapa ett tv-spel om min utbildning. Jag tänker mig olika scenarion som avbildas genom banor man ska klara av och andra smarta sätt att lära ut kunskap utan att behöva traggla med papper och penna. Det skulle dessutom kännas mycket mer relevant att få animerade patienter framför sig, där man får använda den kunskap man samlat på sig längs vägen för att hitta en diagnos och bästa möjliga lösning för patienten. Och skulle man svara fel två gånger i följd kunde det komma upp en informationsruta om vad man missat för tydliga tecken som visade på en viss diagnos mer än en annan, eller om hur man borde behandla denna patienten innan man skickas tillbaka något steg för att gå igenom informationen på nytt.

Ett spel som man kan gå igenom som en tidslinje från början till slut, eller där man kan hoppa in där man behöver och bara köra en viss sekvens.

Ingen som känner sig manad att tillverka ett sådant? Det vore praktiskt för neurologin som jag kämpar med just nu.

One thought on “Om jag vann på lotto

Kommentera här:

