Lugnet före stormen

Bokstavligt talat, för imorgon är det klass 2-varning här. Därför är jag glad att det var just idag vi skulle bege oss med färjan till Öckerö för ett möte med andra sjukgymnaster som är aktiva inom kommunvården.

Jag överlevde resan både dit och hem, fantastiskt nog. Och för att förtydliga denna triumf kan jag tillägga till de som inte känner mig väldigt väl att jag inte alls gillar att befinna mig ute på vatten. Man kan dö, det har jag sett i filmen Titanic. Dock känns inte dödsrisken speciellt stor när det gäller en 12 minuter kort färd mellan fastlandet och en väldigt närliggande ö, med gott om land att simma till längs vägen och andra båtar precis i närheten. Idag gick allt som sagt väldigt bra. Jag kan till och med tänka mig att göra om denna båtfärd, så länge det är lugnt väder.

image

Kommentera här:

