Bussvett och -etikett

Bussvett som i vett på bussen, alltså. Kollektivtrafiksvett. Inte svett.

Få saker gör mig så irriterad som folk som inte har någon vett och etikett när det kommer till kollektivtrafik. Det som stör mig mest idag är folk som står och röker, drar ett rejält bloss när bussen (eller spårvagnen) rullar upp vid hållplatsen, kastar sin cigg åt sidan (ibland utan att titta om det står någon där) och sen kliver på bussen. Väl inne andas dom ut ett stort rökmoln och samtliga passagerare blir passiva rökare allihop, utan en enda möjlighet att gå undan. DET ÄR ÄCKLIGT!!!! Nej jag tänker inte spara på mina versaler, för jag tycker att det är äckligt med stora bokstäver. Rök om ni måste, men inte där andra tvingas haka på er ovana.

wpid-wp-1409219238740.jpeg

2 thoughts on “Bussvett och -etikett

  1. Men alltså, jag blir helt chockad! Hörde att de pratade om fenomenet i Blankens Swanberg-podden för ett tag sedan och tänkte what, men förstår nu att det faktiskt händer. Fy fan vad äckligt.

    Har alltså aldrig varit med om det själ men det är väl bara en tidsfråga – visst, jag är själv hobbyrökare men det skulle aldrig falla mig in att göra så!

Kommentera här:

