Och så kom helgen

Och med den dags att ladda batterierna, sova ut och ha det trevligt.

Igår skulle Boll få sin första omgång Metacam, dvs smärtstillande, eftersom hon blivit opererad och sydd i munnen. Apotekspersonalen konstaterade att hon hade ett himla härligt och unikt namn, och att det kunde bli en spännande dust att försöka få ner medicinen i magen. Så jag kom hem, mätte upp rätt mängd i en doseringsspruta, greppade katten och förberedde mig på sprattlande, fräsande och morrande. Så blev det inte. Boll tyckte att medicinen var jättegod, och slickade glatt i sig allting självmant. Smidigt!

Sen bar det av mot stallet. I minusgrader. Näsan nästan krullade sig av kylan vid inandning. Benmusklerna var inte så värst samarbetsvilliga. Men fram kom jag. Det blev dock ingen ridning, eftersom knäna har en tendens att fastna i ett visst läge om jag är still för länge i kyla (när den kommit så plötsligt och jag inte är van), och då gör det oerhört svårt att komma av på ett säkert och smärtfritt sätt. Men damen fick sig en ordentlig avborstning, en näve morotsbitar och många klappar istället så hon verkade nöjd ändå. Idag ska jag ut dit igen, då hoppas jag kunna få till en ridtur och/eller motionering av häst i lina.

DSC_2127

Kommentera här:

